close

  坐在大餐桌前,我打開筆電,正準備開始寫篇部落格,忽然瞥見浴室裡面小侯在幫妹妹刷牙。妹妹立正乖乖站好,小嘴張得好大,耐心地等著爸爸幫她作每天例行的刷牙成果檢查。「我的寶寶長大了!」這是我心裡的第一個感覺。然後我就準備開始打字,這時候,傳來哥哥的聲音:「媽媽,妳很開心嗎?」原來我雖然臉對著筆電,但是滿臉的笑意,讓哥哥看了覺得媽媽我怎麼心情那麼好,對著電腦在傻笑。對啊,我覺得很開心!我最喜歡跟小侯、跟孩子們在一起!

IMAG2471

 

哥哥今天跟我說:「媽媽,你最近兩天都很乖,都沒有罵哥哥跟妹妹,沒有生氣耶!」

IMAG2524_BURST001

 

從上次我媽居間協調,讓我和小侯能好好了解彼此想法後,我每天都很開心。Cause we are on the same page. No matter how the story is going to develop, I am really excited and looking forward to any changes. There will be changes everyday! As long as I keep on walking, step by step on the good path. Destination will be reached. And there will be happiness along the journey. Because I am aware of creating an atmosphere that is good for my family.

IMAG2473

 

 

arrow
arrow
    文章標籤
    刷牙 母愛
    全站熱搜

    nicolenofear 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()